Шкільне життя насичене розмаїттям заходів. Це час перших злетів, успіху, слави, перемог, але водночас поразок та падінь. Ця чудова пора закарбовується в пам’яті назавжди, а для тих, хто присвятив своє життя освітянській ниві кожен день несамовитого буревію шкільних подій служить стежиною долі. Кожен заклад освіти – неповторний та індивідуальний світ, який пишається своїми перлинами в царині науки та творчості. Але завжди, в усі часи, у центрі уваги знаходяться двоє – учитель та учень, адже головна мета школи – навчити дитину того, що необхідне для життя, виховати гідного громадянина держави. Навчально-виховний процес вимагає переосмислення змісту освітнього простору, пошуку нових форм та методів. Багато нині говорять про креатив, яким має бути пронизаний урок. Однак постійно, поурочно, придумувати щось нове фізично неможливо. Швидше за все, вважаємо, що урок має бути щедрим ланом для творчого пошуку та пожинання плодів успішної праці учителя – засвоєння здобувачем освіти необхідних знань, вміння їх застосувати на практиці, у повсякденному вжитку. Мав чудову нагоду провести спільні, бінарні уроки разом із педагогами Новоселицької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Полонської міської ради об’єднаної територіальної громади (директор О. В. Вельгас). Це дозволило заглибитись у вир життя цього закладу освіти, пройти шляхами, які торують учні під керівництвом своїх наставників. До речі, з 1 вересня 2016 року ця школа носить статус опорної. Нині, багато мови ведеться про викорінення радянських рудиментів з сучасної освіти, бо від самого початку існування незалежної України вони є тягарем для вчителя. Атмосфера цієї школи не переповнена духом тотального контролю над учнями, у повітрі відчувається присмак демократизму, свободи. Звичайний приклад: учні можуть спокійно зайти до директора та поспілкуватися (на рівних (!), як з другом, старшим колегою), вирішити свої проблеми, почути мудру пораду. Справедливо можна ствердити, що Новоселицька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів не обмежує процес навчання і виховання школяра лише у суворо відведений для уроків час. Він продовжується і поза стінами школи. Поступово, крок за кроком, заклад освіти наближається до тих високих норм, які давно притаманні європейським державам. Повертаючись до теми проведення спільних уроків, то відразу відзначу, що експериментів тут не бояться. Певно такий лібералізм, сучасність і відповідність вимогам Нової української школи тут акумулюються завдяки тому, що педагогічний колектив та керівництво діють спільно, а заклад давно відомий для Полонської громади, обласної спільноти (і далеко за межами Поділля) завдяки участі в різних цікавих проектах («Абетка польського класу», «Демократична школа» тощо). Інновація, творчість, науковість та академічність, ключові життєві компетентності, висока свідомість громадянина держави, правова культура, навчання не для школи, а для життя – штрихи до портрету школи ХХІ століття. Без перебільшень, усі вони притаманні Новоселицькій загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів. В чому секрет її успіху? Певно в учителеві, його діяльності. В чому ще? Безперечно, що в методі управління. Учитель є зіркою, яку треба запалювати, допомагати їй світитись. Коли педагог відчуває свободу, то він летить до високих вершин, а разом із собою бере у політ дітей. А це сприяє процвітанню держави. У цьому контексті вірними є слова Василя Сухомлинського: «Програми в усіх школах одні й ті ж, підручники однакові, але школи різні, тому що різні вчителі. Школа – це передусім учитель. Особистість учителя – наріжний камінь виховання». Отож, нових звершень, родино Новоселицької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Полонської об’єднаної територіальної громади!
Назар Мартинюк, голова Наукового товариства студентів та аспірантів імені Олександра Оглоблина факультету міжнародних відносин Національного університету «Острозька академія»
Поважний гостю, Ви знаходитесь на сайті як незареєстрований користувач. Ми рекомендуємо Вам зареєструватися або ж зайти на сайт під своїм логіном.
|