Марчук Наталія Володимирівна, вчитель основ здоров'я Малиницького НВК Хмельницького р-ну
Заняття за посібниками «Здоров’я молоді та його складові» та «Репродуктивне здоров’я та відповідальна поведінка учнівської молоді»
Як зазначено у Концепції «Нової української школи», українські вчителі мають академічну свободу та є вільними у виборі форм організації навчально-виховного процесу, способів навчальної взаємодії, а також перенесення акценту з викладання на фасилітацію навчання. На мою думку, сучасний вчитель повинен постійно удосконалювати свої тренерські вміння, що є необхідною складовою у викладанні інтегрованого предмету «Основи здоров’я». На цей раз я підвищувала тренерську кваліфікацію на семінарі-практикумі з впровадження інтерактивних занять за посібниками: «Репродуктивне здоров’я та відповідальна поведінка учнівської молоді», укладачки: Тетяна Слободян, Марина Гончарова та «Здоров’я молоді та його складові», укладачки: Тетяна Слободян, Марина Гончарова, Ганна Костенко. Посібники видані за сприяння благодійного фонду «Здоров’я жінки і планування сім’ї». Дані посібники схвалено для використання у закладах загальної середньої освіти. 15 листопада разом з групою вчителів основ здоров’я та практичних психологів Хмельницької області ми розпочали дводенне навчання. Нашими тренерами були Людмила Пастух, Анна Поліщук, методисти Хмельницького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, та Олена Поліщук, практичний психолог ЗОШ І-ІІІст. № 7 м. Хмельницького. Хоча ми не перша група, що проходила навчання, нам дуже пощастило – на заняттях з нами працювала та давала цінні поради одна із укладачок посібників – Тетяна Слободян. Ще одним бонусом було те, що педагоги, присутні на заняттях, самі ініціювали своє навчання, а працювати в колі вмотивованих людей - вдвічі приємніше. Це дійсно небайдужі тренери, вчителі, психологи, які вже мають в арсеналі не один пройдений семінар з превентивних програм, але не зупиняються на досягнутому, постійно вдосконалюють свої тренерські вміння у пошуку нових привабливих, популярних, ефективних та цікавих інтерактивних вправ. Ми зійшлися на думці, що для учнів лекції, читанина підручників чи самостійне вивчення теми «Репродуктивне здоров’я» є малоефективним. Під час аналізу змісту та методики посібників я виявила багато цікавих тем, що турбують учнів, але досі не було методики проведення таких занять, наприклад, про сексуальність, психологічне насильство, порушення репродуктивних прав. У посібниках є методика проведення інтерактивних занять, теоретичний огляд кожної теми, перелік обладнання та орієнтовний час проведення вправ, цінні поради та посилання на інтернет-ресурси, необхідні для проведення вправ, пояснення правильних відповідей. А чіткі, послідовні інструкції до кожної вправи дозволяють проводити їх без додаткових конспектів, на цьому також наголошують укладачки посібників. У цьому я переконалась під час проведення занять з колегами. . А 30 листопада, до Дня боротьби зі СНІДом, я, разом з учнями 9 класу Малиницького НВК, провела вправу «Міфи і факти про ІПСШ" за посібником "Репродуктивне здоров'я та відповідальна поведінка учнівської молоді" та інтерактивну вправу "Ризики інфікування ВІЛ" з посібника "Здоров'я молоді та його складові". Приємно було усвідомлювати, що переважна більшість відповідей моїх учнів була правильною, а ситуація з передачею ВІЛ від ВІЛ-інфікованої матері до дитини під час вагітності була віднесена до «жовтого сектору», що позначав середній ризик інфікування. Тобто ми можемо і маємо впливати на поінформованість і ставлення суспільства до певних речей, зокрема – щляхів передачі та захисту ВІЛ-інфекції.
Поважний гостю, Ви знаходитесь на сайті як незареєстрований користувач. Ми рекомендуємо Вам зареєструватися або ж зайти на сайт під своїм логіном.
|