Індивідуальне навчання дітей з особливими освітніми потребами
|
Категорія: Публікація сайту / Освітні новини з районів та міст Хмельницької обл. / Інклюзивна освіта, ПМПК (інд.навч.) | Автор: Dryzhal | Переглядів: 1 656
|
Дата: 18-04-2014, 08:55 |
Навчання дітей з особливими потребами є актуальною проблемою сьогодення, особлива складність якої полягає в тому, що вона стосується суміжних галузей: педагогіки, педагогічної та вікової психології, дефектології, а відтак, і двох систем шкіл – масової і спеціальної. Тому все більш нагальнішою є потреба підвищення рівня професійної компетентності педагога щодо роботи з дітьми даної категорії. Саме з такою метою 10 квітня 2014 р. на базі Віньковецького НВК відбувся семінар для вчителів індивідуального навчання. Проблема, представлена для розгляду «Педагогічні стратегії та інноваційні підходи в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами». У візитаційному модулі Вінська С.П., заступник директора початкової школи ознайомила учасників семінару із управлінським менеджментом щодо створення умов для соціальної інтеграції та навчання дітей з особливими освітніми проблемами у Віньковецькому НВК. В інформаційно-консалтинговому модулі Масловська С.М., завідувач РПМПК акцентувала увагу на нормативно-правовому забезпеченні індивідуального навчання та принципах особистісно-орієнтованого підходу до формування умінь та навичок молодших школярів з порушеннями психофізичного розвитку. Вінська С.П. висвітлила вимоги до оцінювання навчальних досягнень учнів даної категорії. Насиченим був презентаційний модуль, у якому практичним психологом Віньковецького НВК Гарніцькою Т.Г. представлено нариси з психології розумово відсталої дитини. Кошалковська Ю.С., консультант – дефектолог РПМПК подала характеристику змісту освіти для дітей з помірною розумовою відсталістю. В рамках семінару проведено круглий стіл за участю вчителів індивідуального навчання Віньковецького НВК з проблеми «Шляхи стимулювання пізнавальної активності та розвитку інтересу до математики у дітей з інтелектуальною недостатністю». Учасниками засідання круглого столу було заслухано та обговорено ряд актуальних питань, пов’язаних з навчанням математики. За результатами обговорення учасники засідання виробили рекомендації. Гудована Т.В., вчитель індивідуального навчання Віньковецького НВК звернула увагу на те, що на математиці необхідно вчити учнів вирішувати життєво-практичні завдання, що будуть постійно зустрічатись після закінчення школи. ЇЇ колега, Рак Ф.П. зробила акцент на тому, що потрібно широко застосовувати математичні знання на уроках трудового навчання, образотворчого мистецтва, природознавства, географії та історії. Колотило Л.В. поділилася досвідом навчання математики через гру. Рекомендації завідувача ПМПК стосувалися підвищення мотивації учнів до навчання: дбати про емоційну насиченість уроків та використовувати стимулююче естетичне унаочнення. Цікавим був майстер-клас «Пісочна терапія як метод психологічної підготовки учня до уроку», проведений Підфігурною Т.Г., консультантом – практичним психологом РПМПК. Вчителі висловили свої ідеї, щодо використання пісочної терапії на уроках для вирівнювання емоційного фону дітей, психологічного налаштування на уроці, встановлення емоційного контакту з дитиною, маніпуляцій із цифрами, літерами, розвитку моторики, формування просторових орієнтацій дітей тощо. Підводячи підсумок, хочемо звернутися до усіх, хто має відношення до світу дітей з особливими потребами словами К.Д. Ушинського «У дитини багато потреб, але найважливішими є дві: потреба в любові й почутті захищеності».
Поважний гостю, Ви знаходитесь на сайті як незареєстрований користувач. Ми рекомендуємо Вам зареєструватися або ж зайти на сайт під своїм логіном.
|
Схожі новини:
Психологічна просвіта батьків10 вересня відбувся семінар методистів з психологічної службиОбласний семінар-нарада методистів інклюзивної освіти РМК(ММК)Семінар завідувачів районних (міських) психолого-медико-педагогічних консультацій на тему: «Форми надання консультативно-методичної допомоги дітям, батькам, педагогам в умовах інклюзивного навчання»Обласний семінар завідувачів районними, міськими психолого-медико-педагогічними консультаціями на тему: «Співпраця психолого-медико-педагогічних консультацій з громадськими організаціями інвалідів» |