RSS 2.0

» » Про організацію та проведення заходів до Місячника шкільних бібліотек Кам’янець-Подільського ліцею І-ІІІ ступенів «Славутинка»
Про організацію та проведення заходів до Місячника шкільних бібліотек Кам’янець-Подільського ліцею І-ІІІ ступенів «Славутинка»
Категорія: Публікація сайту / Бібліотечна справа | Автор: Zaspa | Переглядів: 73
Дата: 12-11-2019, 14:22
Про організацію та проведення заходів до Місячника шкільних бібліотек Кам’янець-Подільського ліцею І-ІІІ ступенів «Славутинка» Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 12.08.2014 № 931 "Про проведення щорічного Всеукраїнського місячника шкільних бібліотек", наказу Департаменту освіти і науки Хмельницької обласної державної адміністрації від 04.09.2014 № 318-но "Про проведення щорічного Всеукраїнського місячника шкільних бібліотек", листа Державної наукової установи "Інституту модернізації змісту освіти" від 20.08.2019 № 22.1/10-2855, листа Хмельницького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти від 10.09.2019 № 693 "Щодо проведення Всеукраїнського місячника шкільних бібліотек у 2019 році" та наказу по ліцею від 30.09.2014 №138 "Про організацію та проведення заходів до Всеукраїнського місячника шкільних бібліотек" з метою забезпечення якісного бібліотечно-інформаційного обслуговування учасників освітнього процесу, надання допомоги педагогам у всебічному розвитку особистості, розкриття можливостей бібліотеки ліцею, підняття її престижу та популяризації читання серед ліцеїстів в Кам'янець-Подільському ліцеї І-ІІІ ступенів "Славутинка" Хмельницької обласної ради з 01.10.2019 по 27.10.2019 організовано та проведено заходи до Всеукраїнського місячника шкільних бібліотек – 2019. Місячник шкільної бібліотеки проводився під гаслом "Бібліотека Нової української школи – простір для освітніх можливостей кожного учня".
Програма Всеукраїнського місячника продемонструвала широку палітру методів і заходів нестандартної форми роботи, а використання інтерактивних й інноваційних форм проведення зробило їх інтелектуально привабливими та емоційно насиченими.
Розпочався місячник традиційно інформаційною лінійкою, на якій ліцеїстів було ознайомлено із запланованими заходами, майстер-класами, конкурсами, читаннями… І вже з 1 жовтня у бібліотеці для учнів, їх батьків, вчителів організовано День відкритих дверей. Під час ознайомлення з бібліотекою всі присутні звернули увагу на книжкові виставки, які є важливою складовою бібліотечного простору. Адже сучасна бібліотечна виставка повинна бути комфортною, доступною, актуальною, наочною, цікавою та естетично оформленою, такою, що задовольняє певні потреби читача: освітні, культурні, інформаційні, дозвіллєві тощо. Постійно діючі виставки "Ми чуємо тебе, Кобзарю, крізь століття", "Україна – єдина країна", "Журнальний лабіринт", "Країна знань", "Казки і пригоди читаємо з насолодою" вражали насамперед своєю атмосферою. А виставки різних форм заохочували до читання, пізнання, досліджень та відкриттів: виставка-портрет "Поетичні обрії Богдана-Ігоря Антонича" (110 років від дня народження), виставка-персоналія "Я світ увесь сприймаю оком…" (130 років від дня народження Михайла Драй-Хмари), історія однієї книги "Портрет Доріана Грея" (165 років від дня народження Оскара Уайльда), виставка-досьє "Письменниця-казкарка Зірка Мензатюк" (65 років від дня народження), виставка-інсталяція "Народознавча спадщина Василя Скуратівського" (80 років від дня народження), книжково-ілюстративна виставка "Подільський просвітянин" (160 років від дня народження Юхима Сіцінського).
Не секрет, що енергії, допитливості і фантазії дітей може позаздрити кожен дорослий. І одним з найголовніших завдань для закладу освіти є направити цей шалений потік у правильне русло; зайняти дитину тим, що приноситиме їй задоволення, надихатиме, розвиватиме, а можливо, навіть стане хобі або й справою всього життя. Для цього бібліотекою ліцею організовано різноманітні майстер-класи, під час яких зроблено акцент на розвиток логічного та абстрактного мислення, творчості й практичності. Так, для учнів 3-4 класів були проведені майстер-класи "Закладка для улюбленої книги". Усі бажаючі мали можливість виготовити власними руками цікаву закладку до книг не тільки для себе та друзів, але й для найменших читачів – другокласників. Під час роботи учасники майстер-класів розповідали про свої улюблені книги та ділилися враженнями від їх прочитання.
Славні українські майстрині здавна опанували технологію обробки та виготовлення різноманітних виробів з кукурудзяного листя. Такі вироби є екологічно чистими, красивими та досить оригінальними. Майстер-клас "Кукурудза – королева полів" організовано спільно з працівниками центральної міської бібліотеки ім. Костя Солухи та співробітником Кам'янець-Подільського Державного історичного музею-заповідника. Цікавою була розповідь про ляльки і вироби з кукурудзяного листя, весело, з захопленням учні і дорослі майстрували кукурудзяні обереги, які потім з радістю понесли в свої домівки.
Ще один майстер-клас подарували ліцеїстам волонтери Благодійного фонду "МіСт" ім. М. Савенка. Яскравий живопис на склі та ніжні ангелики з вовни вийшли напрочуд чудовими. Адже з натуральною вовною дуже приємно працювати, вона тепла, жива, м'яка, різнобарвна. Така шерсть просякнута любов'ю й позитивом. Не дивно, що вона посіла помітне місце серед матеріалів для створення оригінальних речей: одягу, аксесуарів, виробів для прикрашення будинку, іграшок та багато іншого.
Читання книг посідає в житті дитини особливе місце, оскільки саме книга залишається найбільш доступним засобом духовного й естетичного розвитку особистості. Залучення учнів до читання є одним з основних завдань бібліотеки. На запитання бібліотекаря чи подобається сніданок у школі, діти дружно відповіли: "Так!" А от у бібліотеці на молодших школярів чекав незвичайний сніданок – літературний "Книжка на долоньці". Впродовж місяця, щосереди, другокласники ласували цікавими, яскравими книжками з віршиками, казками, оповіданнями.
Чи можлива подорож у часі та просторі? Авжеж! П’ятикласникам це вдалось: вони побували там, де теперішнє, минуле і майбутнє, правда і вигадка існують одночасно, – у залах міської дитячої бібліотеки.
Забезпечити різнобічний розвиток особистості у процесі її навчання можливо за умови забезпечення інтересу до цього процесу. Отже, потрібно організовувати процес вивчення предмета в такий спосіб, що формувати компетентність учня та постійно підтримувати в нього бажання пізнавати нове. У вирішенні цих завдань серед великого загалу сучасних методів і технологій навчання вагоме місце займають ігрові навчальні технології, зокрема така форма, як квест. Загалом квест (від англ. quest – пошук, пошуки пригод) трактується як аматорське спортивне/інтелектуальне змагання, основою якого є послідовне виконання командами або окремими гравцями заздалегідь підготовлених завдань. Під час гри команди вирішують логічні завдання, здійснюють пошук на місцевості, будують оптимальні маршрути переміщення, шукають оригінальні рішення і підказки. Після завершення чергового завдання команди переходять до виконання наступного. Перемагає команда, що виконала всі завдання швидше за інших.
Для другокласників літературний квест став справжньою пригодою, адже різноманітність завдань вражала, викликала шалений вир радісних відчуттів, а ще переповнював азарт швидкості, правильності і, звісно, перемоги. Тішить, що саме завдяки прочитаним книгам найменші ліцеїсти блискуче впорались із завданнями квесту. Книга подарувала їм крила!
Жовтень – прекрасний привід проявити любов до братів наших менших, адже цього місяця відзначають Всесвітній день захисту тварин. Бібліотека ліцею зініціювала приєднатися до проведення ІІ Всеукраїнського уроку доброти та долучитися до встановлення рекорду України – "Наймасовіший урок добра в навчальних закладах, проведений впродовж одного дня". Зокрема, бібліотекаркою ліцею організовано та проведено уроки доброти "Ми відповідальні за тих, кого приручили", "Тварини – наші друзі", "Захист тварин – справа честі людей", щоб привернути увагу ліцеїстів на актуальні проблеми безпритульних тварин. Адже і в наші дні випадки жорстокого поводження з чотирилапими досить поширені. У класах відбулися уроки, що розвивали вміння аналізувати та узагальнювати інформацію; сприяли розвитку допитливості; виховували любов до тварин, відповідальність за них і дбайливе ставлення до них; сприяли засвоєнню учнями знань про особливості догляду за домашніми улюбленцями; розширювали знання про особливості пошуку загублених домашніх тварин і волонтерську діяльність; виховували дбайливе ставлення до тварин і довкілля. А ще ліцеїсти відвідали притулок для безпритульних тварин, яким опікується благодійна організація міста "Душа бродяги". Учні на власні побачили, в яких умовах перебувають та утримуються тварини, почули про нелегку працю волонтерів.
Завдання Нової української школи – розвивати кожну дитину як неповторну індивідуальність та особистість. Василь Сухомлинський писав: "Може, маленька дитина повторює те, що було вже зроблено, створено іншими людьми, але якщо це діяння – плід її власних зусиль, вона – творець; її розумова діяльність – творчість". З огляду на це, бібліотека є тією лабораторією, де навчають і виховують, відкривають можливості кожної дитини, допомагають їй розвивати власні здібності й потреби. Саме з цією метою для молодших ліцеїстів організовано авторські читання "Дівчинка, яка мала три трильйони друзів" юної дебютантки, учениці 9 класу. Учні дуже уважно слухали нову фантастичну казку молодої авторки, що написана в сучасному жанрі дитячої літератури. По закінченні читань виявили активність: задавали питання про написання інших книг, про продовження казки, висловлювали свої ідеї щодо іншого закінчення казки та пригод головного героя. Кожна дитина мала змогу поділитися особистими враженнями від почутого.
"Усе рухалося, вирувало, було охоплено думкою, як жити далі". Слова Вольтера якнайкраще характеризують добу Просвітництва, у якій жив і творив французький філософ-просвітник і поет. Виховний захід "Доба Просвітництва – прагнення до Царства Розуму" проведений з метою: систематизувати матеріал, опрацьований самостійно, визначити характерні особливості доби Просвітництва як ідейного руху та основні ідеї даного періоду, розглянути роль художньої літератури та розмаїття виявів літературного життя; розвивати в учнів навички аналізу інформації, уміння узагальнювати та систематизувати матеріал; виховувати інтерес до кращих духовних надбань людства. Захід був побудований на основі вебсервісу LearningApps.org, що є сервісом для підтримки процесів навчання та викладання за допомогою невеликих інтерактивних модулів. Інтерактивні вправи, розроблені на даній платформі, вирізняються простотою створення, проте, з їх допомогою ліцеїсти можуть перевірити і закріпити свої знання в ігровій формі, що сприяє формуванню їх пізнавального інтересу.
Так, теорію епохи Просвітництва ліцеїсти повторили завдяки вікторині-тесту на вибір правильної відповіді; з легкістю класифікували цікаві факти з біографій представників літературної еліти того часу Д.Свіфта, Ф.Шиллера, Й.Гете; із задоволенням зіграли у гру "Перший мільйон" за сюжетом твору Джонатана Свіфта "Мандри Лемюеля Гуллівера".
Приємним завершенням Всеукраїнського місячника шкільних бібліотек стало підбиття підсумків фотомарафону "В об'єктиві я і книга", в якому взяли участь ліцеїсти 2-11 класів. Для цього був використаний формат Google Форм у вигляді анкети. В анкеті всі учасники зазначали своє прізвище та ім’я, додавали світлини (кількість необмежена) та писали коментар. Для зручності був створений QR-код, що являє собою зображення в форматі JPG, яке активно використовується в повсякденному житті. Наявність смартфонів у більшості ліцеїстів дозволило з легкістю завантажити чудові світлини за допомогою двовимірного штрих-коду.
Виходячи з вищесказаного, можна зробити висновок про те, що заходи, які відбулися в ліцеї протягом місячника шкільних бібліотек, виправдали сподівання; досягнуте основне завдання місячника – залучити молодь до читання, домогтися, щоби друковане українське слово, книга, газета стали її постійною потребою, книга стала добрим другом і порадником. Учні мали можливість познайомитися з новинками літератури, розширити коло пізнавальних інтересів, усвідомити роль книги у своєму житті.

Сафронюк Тетяна Миколаївна,
бібліотекар ліцею

Поважний гостю, Ви знаходитесь на сайті як незареєстрований користувач. Ми рекомендуємо Вам зареєструватися або ж зайти на сайт під своїм логіном.

Схожі новини:
  • Бібліотека Нової української школи – простір для освітніх можливостей кожного учня
  • Семінар-практикум шкільних бібліотекарів
  • Шкільна бібліотека – за здоровий спосіб життя
  • Відбувся Всеукраїнський місячник шкільних бібліотек на Хмельниччині
  • Всеукраїнський місячник шкільних бібліотек
  • МЕНЮ сайту

    Головна сторінка
    Акція "Маки пам'яті"
    Електронна версія "Майбуття"
    Журнал "Педагогічний вісник"
    Нам повідомляють
    Інформаційні повідомлення
    Вчимося жити разом (ВЖР)
    Всеукраїнський соціальний проект "КОЛОСОК"
    Творча скарбничка
    Науково-методичні праці працівників ХОІППО
    Бібліотечна справа
    Літні мовні табори
    Англійська мова
    Німецька мова
    Польська мова
    Астрономія
    Біологія
    Всесвітня історія
    Географія
    Дошкільна освіта
    Екологія
    Економіка
    Етика
    Інформатика (програмування) та ІКТ
    Історія України
    Креслення
    Математика
    Художньо-естетична освіта
    Здоров'язберігаючі технології
    Початкова освіта (1-4 кл)
    Правознавство
    Природознавство
    Психологія
    Педагогіка
    Російська мова
    Світова література
    Трудове навчання
    Українська мова та література
    Фізика
    Фізична культура
    Французька мова
    Хімія
    Художня культура
    Управління освітою
    Виховна робота
    Інклюзивна освіта, ПМПК (індивідуальне навчання)
    Тарас Шевченко - 200!

    Для збільшення розміру тексту натисніть одночасно кнопки "CTRL" та "+" на клавіатурі


    Панель керування

    Логін
    Пароль

    Календар

    «    Грудень 2019    »
    ПнВтСрЧтПтСбНд
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031 

    Голосування


    Наша адреса:


    29027, м. Хмельницький
    вул. Озерна, 14,
    каб 101 (1 поврех)
    E-mail:
    hoippo@ukr.net
    visnykhm@i.ua
    majbuttya@gmail.com