3 березня кожного року весь світ відзначає професійне свято – День письменника. Подію заснував ПЕН-клуб (міжнародне об’єднання письменників) у 1986 році. В Україну свято прийшло аж у 2012 завдяки ініціативі української письменниці Лариси Ніцой. Всесвітній день письменника можуть вважати своїм професійним днем також редактори, журналісти, історики, бібліотекарі та інші майстри слова. Саме 3 березня усі автори мають можливість зібратись для презентації творчих напрацювань, обговорення літературних новинок та нагородження найкращих за письменницьку діяльність.
27 серпня 2021 року з ініціативи Центру професійного розвитку педагогічних працівників Дунаєвецької міської ради в онлайн-просторі серпневої коучинг-сесії з питань підготовки до нового 2021-2022 навчального року зустрілись представники фахової спільноти учителів зарубіжної літератури Дунаєвецької міської та Солобковецької сільської територіальних громад. Зустріч відбулась за підтримки методиста НМЦ професійного розвитку педагогічних працівників установ і закладів дошкільної та загальної середньої освіти Хмельницького ОІППО – Юлії КАЛІНОЧКІНОЇ. У тісному колі однодумців обговорили інструктивно-методичні матеріали щодо викладання зарубіжної літератури у 2021-2022 навчальному році, проаналізували дослідження PISA щодо читацької грамотності учнів ЗЗСО, розглянули коло питань, пов’язаних з умінням організовувати навчальну діяльність в нових умовах та визначати шляхи подальшого саморозвитку. Педагоги мали змогу висловити свої побажання щодо форм підвищення кваліфікації у новому навчальному році. Дякуємо Юлії Михайлівні за грунтовні методичні настанови, надану можливість педагогам отримати відповіді на проблемні питання викладання зарубіжної літератури і маємо надію на продовження тісної співпраці та активної комунікації. Сподіваємось, що віртуальна коучинг-сесія стала успішною подією для педагогів, місцем зустрічі з колегами, дала можливість обговорити насущні професійні проблеми, поділитись досвідом, отримати свіжі ідеї та налагодити тісну співпрацю.
BookMooch - це міжнародна спільнота онлайн обміну книгами, заснована у 2006 році. Членство, яке зросло до 74000 у понад 90 країнах, відкрите для всіх і є безкоштовним. Громадська громада бере активну участь у її роботі. Доступно близько 500 000 назв книг, а близько 2000 книг міняється місцями на день.
BookMooch дозволяє своїм користувачам обмінюватися книгами за допомогою бальної системи. Учасники заробляють бали, надсилаючи книги іншим учасникам та надаючи відгуки, коли вони отримують книги. Потім набрані бали можна використовувати для «придбання» книг у інших учасників. Усі книги "коштують" однакову кількість балів.
Учасники можуть пожертвувати балами на благодійність - книги для бібліотек, освітні та консультаційні служби, дитячі та військові книжкові благодійні організації.
Роздайте книжки, які вам більше не потрібні, в обмін на книжки, які вам дійсно потрібні
«Іскра життя» поповнює антифашистські твори Ремарка, список стає все більш наповненим і об'ємним. Сам письменник ніколи не був в концтаборі. Всі описи він робив зі слів очевидців. Центральний персонаж колись був редактором ліберальної газети, неугодній жорстокій нацистській диктатурі. Його намагалися зламати, помістивши у нелюдські умови, поставивши на грань існування. Ув'язнений не здався і тепер відчуває швидкий крах військової машини Німеччини. Ремарк говорив, що створив цей твір у пам'ять про сестру, яку в 1943 році обезголовили нацисти. «Я в Плетцензеє. І сьогодні пополудні, о першій, мене більше не буде ...». Слова з прощального листа, адресованого Ельфрідою Шольц (Elfriede Scholz) старшій сестрі Ерне (Erna Remark), лунають майже по-дитячому. На суді та перед стратою Ельфріда трималася мужньо. Існують свідчення того, що суддя їй оголосив: «Ваш брат, на жаль, сховався від нас, але вам не піти». Через 25 років ім'ям Ельфріди Шольц назвуть вулицю в її рідному місті Оснабрюці.
У Хмельницький ОІППО надійшов з видавництва журнал "Педагогічний вісник" №2 (50) 2018р, у якому висвітлено викладання зарубіжної літератури у школі. Щодо придбання журналів звертатися до Людмили Пулатової та Сніжани Баля.
20 листопада 2014 року вчителі української мови та літератури і світової літератури, в процесі проходження педагогічної практики відвідали спеціалізовану загальноосвітію школу №12 м. Хмельницького. Перед вчителями виступив директор школи Савицький Олег Едуардович, який розповів над якими проблемами працює сьогодні школа, як виконується реформа школи. Про роботу методичного об'єднання вчителів української мови та літератури розповіла вчитель-методист Костюк Світлана Дмитрівна, а також переглянули презентацію з досвіду роботи вчителів. Вчителі відвідали уроки літератури у 9 -му та мови в 11-му класах. У 9-му класі вчителі побували на уроці літератури. Тема уроку "Наталка Полтавка як уособлений образ української жінки ("Наталка Полтавка" І. Котляревський)". Урок проводила вчитель Карпенко Оксана Іванівна. "Відгук на твір мистецтва" з української мови в 11-му класі провела Добровольська Тамара Володимирівна. Уроки пройшли на високому методичному рівні. Слухачі курсів дали позитивні відгуки та високу оцінку професіоналізму вчителів школи.
30 жовтня 2014 року кафедрою теорії та методик суспільно-гуманітарних дисциплін (завідувач Пулатова Л.Й.) Хмельницького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти відбулося засідання круглого столу «Творчість письменника в діалозі з сучасністю» в рамках проекту «Науково-літературна студія як форма модернізації процесу вивчення літератури в школі». Учасниками засідання були вчителі літератури області, члени експертної ради кабінету світової літератури ХОІППО Первак О.П., Синюк В.А., Янкович О.В., Лисак Л.Ф., Сунік Г.І., проректор з наукової роботи Вашеняк І.Б., викладачі кафедри теорії та методик суспільно-гуманітарних дисциплін. Тема цьогорічного засідання – «Світова література у літературознавчому дискурсі ХХІ століття: сучасний методичний та літературознавчий підходи». Обговорення відбувалося за такими напрямами: 1. Нова генерація митців світової літератури ХХ-ХХІ ст. 2. Художні образи, ідеї, проблеми, народжені ХХ-ХХІ століттями. 3. Оновлення методичних стратегій викладання літератури ХХ-ХХІ ст. У ході роботи круглого столу учасники обговорювали проблеми сучасного літературного процесу, роль учителя у ньому. Намагалися вирішити питання популяризації літературних творів і процесу дитячого та юнацького читання.