RSS 2.0

» » Сяйво АКМЕ управлінської майстерності
Сяйво АКМЕ управлінської майстерності
Категорія: Публікація сайту / Освітні новини з районів та міст Хмельницької обл. / Управління освітою | Автор: Dryzhal | Переглядів: 699
Дата: 20-05-2016, 09:22
Сяйво АКМЕ управлінської майстерності. Семінар директорів шкіл у Калюсецькому НВК Віньковецького району

Немає такої професії, у якій людина не змогла б піднятися на вершину майстерності... Будь Майстром, Поетом, Художником у справі, яку ти любиш.
В.Сухомлинський

Управлінський експеримент "Управління професійним розвитком керівників" знову згуртував 18 травня 2016 року керівників шкіл Віньковеччини.
«Акмеологічний підхід до управління сучасним навчальним закладом" - така проблема науково-практичного семінару була передбачена програмою третього (формувального) етапу дослідно-експериментальної роботи обласного рівня. Під умілим консультуванням наукового керівника експерименту, кандидата педагогічних наук, доцента, завідувача кафедри менеджменту та освітніх технологій ХОІППО Гуменюк Віри Василівни було продумано презентувати складові формування акме-моделі навчально-виховного простору сільської школи.

...Наче помах чарівної палички вмілого диригента... Немовби свіжий подих вітру радості, успіху і творчості... Так просто, щиро і легко ділилася досвідом управлінської майстерності директор Калюсецького НВК Герасимчук Ольга Андріївна. "Наша школа - наш оберіг" - такою була візитка школи, представлена у вигляді відеофільму "Акмеологічний навчально-виховний простір моделі Калюсецького НВК - "Школи-родини". Усі присутні під час перегляду та обміну думками-враженнями підкреслювали, що така школа створює умови для взаєморозкриття турботливих починань батьків, творчості учителів, успішності випускників, а головне - акцентує увагу на тому доброму, талановитому, що є в кожній дитині. Така школа дає змогу кожному вихованцеві реалізувати себе. Стати щасливим і зробити щасливими інших – таке гасло традицій Калюсецької школи. Згуртування колективу школярів, підвищення духовної культури, формування позитивної мотивації за здоровий спосіб життя, відчувається у кожному епізоді відеолітопису життя школи. Батьківська та вчительська спільнота роблять все, щоб діти у школі почувалися щасливими. І в цьому допомагають постулати родинного виховання, в основі якого почуття приналежності до роду, народу, держави, працьовитість, шляхетність, милосердя, відродження традицій та обрядів. В основі системи виховання лежить виховання успішної особистості. Усе в школі під умілою опікою та копіткою турботою надзвичайно грамотного, компетентного та професійного директора школи Герасимчук Ольги Андріївна, яка плекає свій педагогічний колектив, як рідних, любить учнів своєї школи та вважає їх найкращими.
Упродовж семінару учасники експерименту намагалися зрозуміти: якою ж має бути акмеологічна школа? Учнівський, педагогічний колектив Калюсецького НВК зуміли переконати директорів шкіл району, що акмеологічна школа - це школа, методологічним підгрунтям якої є теорія життєтворчості, у якій життєву компетентність визначено як системну властивість особистості, як цілісну, упорядковану, динамічну систему здібностей, що дозволяє людині свідомо і творчо визначати та здійснювати власне життя, розвивати індивідуальність, досягати успішної, оптимальної життєдіяльності.
Важливість проблеми акмеологічного підходу в управлінні навчальним закладом було зактуалізовано начальником відділу освіти, молоді та спорту Арсенюком Віталієм Олександровичем. Завідуюча РМК Саврій Світлана Гаврилівна презентувала науково-методичний супровід створення акмеологічного середовища навчально-виховного процесу шляхом модернізації управлінської діяльності. Цікавими для директорів були дані науково-психологічних досліджень акмеограми управлінця. Проаналізовано рівні сформованості управлінської культури керівника школи, що є важливим і необхідним для аналізу та проектування розвитку управлінської майстерності кожного сучасного директора. Завідуюча намагалася переконати учасників обласного експерименту у необхідності і важливості постійно працювати над собою, спонукати керівників шкіл до переосмислення власної управлінської діяльності, до бажання знати інноваційні методи в управлінні та відчувати потребу постійно розвиватися і вдосконалюватися.
Директори шкіл поділилися досвідом щодо кроків досянення АКМЕ управлінської майстерності, складових управлінської культури та важливих граней управлінської мудрості.
Практична частина семінару була представлена відкритими інтегрованими уроками, які проводили спільно вчитель-наставник та молодий педагог. Досвід, фахова досконалість, методична вправність вчителів-майстрів - із однієї сторони, і молодече завзяття, щира старанність, професійна зацікавленість молодих педагогів - з іншої. Так намагалися створити акмеологічну ауру уроків педагоги у парах: на інтегрованому уроці історії та географії - вчитель історії і географії, вчитель-методист Тарадайко Леся Володимирівна та вчитель історії із п"ятирічним стажем роботи Полторак Аліна Володимирівна; на інтегрованому уроці фізкультури та біології - вчитель фізкультури, "старший вчитель" Задрина Володимир Васильович та вчитель біології зі стажем роботи 1 рік - Сулима Олія Василівна. Уроки віддзеркалювали позитив, стимулювання навчальної діяльності учнів, налаштування на постійну самостійну роботу, орієнтовану на досягнення успіху, чергування пізнавальної активності учнів із рефлексією, проектування навчального матеріалу на життєвий досвід, мотивування практичних знань і умінь для майбутньої професії та успішної реалізації в житті.
Важливим у постійному підвищенні акме управлінської культури щодо компетентного прийняття управлінських рішень є вміння грамотно підготувати і провести засідання педагогічної ради. До уваги директорів шкіл було продемонстровано фрагмент засідання педагогічної ради "Акмеологічні аспекти розвитку особистості вчителя та учня в сучасних умовах". Крізь призму вимог щодо акмеологічного уроку педагогами закладу були представлені методичні знахідки щодо технологій, методів, прийомів впровадження акмеологічного підходу у навчально-виховний процес, зокрема: дитячого садка - "створення ситуації успіху" (вихователь дитячого садка ); початкової ланки школи - дидактична скарбничка використання акмеологічних технологій (вчитель початкових класів Мазур Тетяна Володимирівна); на уроках природничо-математичних дисциплін - акмеологічні прийоми на уроках для реалізації виховної мети (вчитель математики та інформатики Яковишина Аліна Володимирівна); розвиток акметворчих здібностей на уроках гуманітарних дисциплін (вчитель української мови та літератури Данілова Людмила Володимирівна); акмеологічна майстерність у виборі моделі спілкування педагога з учнями ( вчитель початкових класів Пиріжок Галина Григорівна). Засідання педради-семінару було проведено по-сучасному творчо, по-управлінськи грамотно під умілим керівництвом директора Ольги Андріївни.
За народними поглядами кожен учень може і повинен бути у чомусь першим: один у навчанні, другий - у трудовій діяльності, третій - у мистецтві, четвертий - у спорті. Школа пишається своїми випусниками, досягнення яких зібрані у нашій шкільній реліквії - "Золотій книзі школи", а на семінарі представлені у відеоколажі з випускниками школи "Зустріч через роки". Звернення-відгуки випускників Калюсецької школи були наповнені щирим яскравим змістом вдячності школі за вдалий старт у життя, гордості за школу як джерело успіхів у професійному становленні та почуттям радості за причетність до рідної землі. Дійсно, Калюсецький НВК - школа добра, людяності, радості та творчості, центр громадського життя села, де є змога кожному вихованцеві реалізувати себе як самодостатню особистість.
Семінар закінчився... Усі учасники семінару поверталися у свої школи в роздумах, під позитивними враженнями, із новими задумами формувати модель акмеологічної школи.

Сільська школа... вона далека від великого світу, зате така близька до кожної сільської дитини. Проблем у сільській школі багато, але вона зберігає повагу сільських жителів, величезний потенціал, природну самобутність та чистоту. У сільській школі мало зневірених, розчарованих людей, тут кожен звик звик вірити у життєдайну силу землі, щасливу долю дітей, покладатися на самих себе. Як хочеться, щоб село завжди було і колискою мудрості, і джерелом творчості, і постійним експериментальним майданчиком для співпраці талановитих та щасливих людей.

Сяйво АКМЕ управлінської майстерності Сяйво АКМЕ управлінської майстерності Сяйво АКМЕ управлінської майстерності Сяйво АКМЕ управлінської майстерності Сяйво АКМЕ управлінської майстерності

Завідуюча Віньковецьким РМК Саврій С.Г.



Поважний гостю, Ви знаходитесь на сайті як незареєстрований користувач. Ми рекомендуємо Вам зареєструватися або ж зайти на сайт під своїм логіном.

НА ВЕРХ