Нещодавно Національний еколого-натуралістичний центр учнівської молоді Міністерства освіти і науки України підвів підсумки Всеукраїнського конкурсу учнівських навчально-дослідних земельних ділянок (УНДЗД), який проводився в 2020 році відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України № 1498 від 28.11.2019 та з метою розвитку мережі учнівських НДЗД у закладах загальної середньої і позашкільної освіти, підвищення ефективності та якості дослідницької роботи і задоволення потреб учнів у професійному самовизначенні, залученні їх до практичної діяльності через трудове виховання. Активну участь у заході взяли юннати Хмельниччини. Робота школярів та юннатів - учасників Всеукраїнського конкурсу учнівських навчально-дослідних земельних ділянок на УНДЗД в закладах освіти області була спрямована на вивчення агротехніки вирощування сільськогосподарських культур, набуття умінь і практичних навичок вирощування овочевих, польових, квітково-декоративних рослин та вирощування екологічно чистої продукції для шкільних їдалень.
25 березня 2021 р. Державною науково-педагогічною бібліотекою України імені В. О. Сухомлинського НАПН України (далі – ДНПБ) в рамках Європейського тижня цифрової грамотності #alldigitalweek в онлайн-форматі проведено Всеукраїнський методичний семінар «Цифрова грамотність та онлайн-безпека в шкільній бібліотеці». У заході взяли участь понад 120 фахівців, методисти Управлінь освіти і науки державних адміністрацій, обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти, а також актив ініціативних груп шкільних бібліотекарів України. Модерувала захід І. Хемчян, завідувач відділу науково-методичної, соціокультурної та міжнародної діяльності ДНПБ. У своєму виступі вона зазначила, що головним завданням #alldigitalweek є підтримка людей, у яких недостатньо цифрових навичок для повноцінної участі в житті суспільства та отримання вигод від глобальної цифрової трансформації. Також вона розповіла про роль бібліотек у просуванні цифрової грамотності. Виступ-презентація головного спікера семінару, провідного бібліотекаря відділу науково-методичної, соціокультурної та міжнародної діяльності ДНПБ О. Гончаренко «Цифрова грамотність та онлайн-безпека в шкільній бібліотеці» був насичений актуальною та корисною інформацією. У виступі особливу увагу приділено розгляду ресурсів, представлених на Національній онлайн-платформі з цифрової грамотності, основним рівням цифрової грамотності, інтернет-безпеці як складнику цифрової грамотності, використанню шкільними бібліотекарями корисних онлайн-ресурсів з питань цифрової грамотності та інтернет-безпеки. Друга частина заходу була присвячена розгляду питань щодо вдосконалення науково-методичного забезпечення діяльності шкільних бібліотек та посилення взаємодії з головним координаційним центром – ДНПБ.
Одна із улюблених справ масівецьких юних лісівників, учнівське лісництво яких добре відоме не лише на Хмельниччині, - колективна участь у заходах Всеукраїнської акції «День зустрічі птахів». До проведення Акції вони традиційно й систематично щороку долучаються і долучилися цього року ще на початку березня, маючи на увазі посилені вимоги протиепідемічного карантину. З метою надання допомоги перелітним птахам, які повертаються з далекого вирію, вони організували обладнання місць їх гніздування шляхом розвішування штучних гніздівель. Цьому заходу завжди передує напружена творча робота учнів у шкільній майстерні, якій сприяють місцеві лісівники. З матеріалів, наданих Прибузьким лісомисливським господарством, юні природоохоронці старанно майструють хатинки для пернатих друзів, а потім вишукують для них дерева й місця для розміщення. Одночасно їх наставниками досягається багатьох намічених результатів: працюючи, учні навчаються розрізняти види деревини за текстурою, застосовувати вимірювальні прилади, раціонально розмічати пиломатеріали, удосконалювати окомір, користуватись деревообробним інструментом. Для сільського хлопця, та й дівчини, навички володіння молотком та пилкою є життєво необхідними.
26 березня Міністерство культури та інформаційної політики України спільно з Українським інститутом книги презентували Стратегію розвитку читання на 2021 – 2025 роки “Читання як життєва стратегія”. Стратегія визначає мету, стратегічні цілі та основні завдання, на виконання яких має бути спрямована реалізація державної політики щодо підтримки й розвитку читання. У процесі її створення враховувалися аналітичні дані досліджень Українського інституту книги, а також найкращий світовий та український досвід, думки понад 80-ти експертів, що представляють різні сектори книжкової і дотичних до неї сфер: книговидання, книгорозповсюдження, бібліотек, освіти, промоції читання. Імплементація Стратегії читання сприятиме забезпеченню конкурентоспроможного книжкового ринку, доступності книг онлайн та офлайн, формуванню навички і потреби в читанні, читацької грамотності, а також використання читання як інструменту для самоосвіти, дозвілля, особистого та професійного розвитку, соціальної інклюзії та адаптації.
Запис трансляції презентації можна переглянути на сайті та YouTube-каналі Укрінформу.
З 22 лютого по 17 березня 2021 року педагогічні працівники мали можливість познайомитися з фрагментами електронних версій підручників для 8 класу, з електронними версіями підручників для 8 класу, які пропонувались обрати для повторного видання у 2021 році, а також повторно здійснили вибір підручників для 4 класу "Математика" (у 2-х частинах).
З приходом теплих весняних днів у наших лісах з'являються тендітні первістки оновленої землі – первоцвіти. Це безцінний дар природи, перша посмішка весни, прикраса лісів. Прогулянка на природу ранньої весни – просто спокуса. Руки так і тягнуться до квітів… Але не поспішайте рвати це чудо! Краще помилуйтеся ними в природі, а на згадку сфотографуйте чи замалюйте та створіть яскраві пізнавальні лепбуки, як це зробили учні 2-Б класу Кам’янець-Подільської ЗОШ №10, та дізнавайтесь багато нового, цікавого, корисного. Бережіть красу природи, весняні усмішки рідної землі!
Завідувачка шкільної бібліотеки Кам’янець-Подільської ЗОШ №10 Ольга Потапова
Важливим елементом екологічної освіти і виховання, формування екологічного світогляду та культури дітей і учнівської молоді, засвоєння ними нових знань про природу рідного краю та розуміння процесів і наслідків антропогенного впливу людини на довкілля, є навчальні екологічні стежки, створенням та практичним використанням яких, в освітніх цілях, опікуються вчителі закладів загальної середньої освіти і педагоги-натуралісти профільних позашкільних закладів. Розуміючи важливість екостежок для ведення еколого-натуралістичної роботи та виконуючи завдання пункту 1.4. ІІ розділу Плану комплексних заходів з екологічної освіти і виховання та формування екологічної культури дітей, учнівської та студентської молоді закладів освіти Хмельницької області на 2021-2025 роки, Хмельницький обласний еколого-натуралістичний центр учнівської молоді нещодавно провів паспортизацію навчальних екологічних стежок закладів загальної середньої та позашкільної освіти Хмельниччини.