Щорічно у першу середу лютого світ відзначає цікаве й доволі молоде свято – Всесвітній день читання вголос. Цю подію започаткував міжнародний освітній проєкт «LitWorld» у 2010 році. Ця подія має за мету заохочення людства, а найбільше – молодого покоління, до читання книг. Ідея свята – занурення дітей у мову та читання, збагачення їх словникового запасу, надання можливості творчого самовираження, розширення кола спілкування. Читання вголос – це спосіб взаємодії з оточуючими та можливість передачі своїх емоцій іншій людині разом зі словом, що звучить. Читаємо ми і вас запрошуємо!
Як долучитися до святкування Всесвітнього дня читання вголос: Оберіть книжку. Знайдіть зацікавленого друга / друзів. Читайте вголос. Організатори закликають також фотографувати найцікавіші моменти з заходів і розміщувати фото в соціальних мережах з мітками: #WorldReadAloudDay #Всесвітній_день_читання_вголос #Читаємовголос
3 лютого 2022 року видавництво «Ранок» разом з Університетом менеджменту освіти Національної академії педагогічних наук України проводить Міжнародний форум «Трансформації в освіті: виклики і перспективи». Основна мета форуму ― надати вчителям та керівникам закладів загальної середньої освіти кваліфіковану допомогу в успішній адаптації до важливого етапу втілення концепції НУШ у базовій ланці середньої школи. Особливо це стосується педагогів, яким наступного року доведеться забезпечити реалізацію принципу наступності з напрацюваннями початкової ланки освіти. Форум розпочнеться 3 лютого о 15:00 пленарним засіданням, на якому будуть обговорені питання, що постають перед учителями в дискурсі змін системи освіти в найближчій перспективі. О 16:00 форум продовжиться роботою фахових секцій, серед яких мовно-літературна, іншомовна, природнича, соціальна і здоров’язбережувальна, математична, інформатична, громадянська та історична, мистецька, технологічна, а також секція керівників закладів загальної середньої освіти. Реєстрація на форум за посиланням: https://forms.gle/6yGtrg3bpZht3BGV9
Звертаємо вашу увагу на додаток до листа Міністерства освіти і науки України від 09.08.2021 № 1/9-404, де надано перелік навчальної літератури та навчальних програм з психології та педагогіки, рекомендованих МОН, для використання в освітньому процесі закладів освіти у 2021/2022 н.р. У листі зазначається, що надалі, за результатами розгляду відповідної предметної (галузевої) експертної комісії з психології та педагогіки перелік навчальної літератури та навчальних програм, список зазначеної літератури оновлюватиметься з урахуванням терміну дії грифів, наданій навчальній літератури та навчальним програмам МОН України. Доступний для ознайомлення онлайн, за покликанням https://bit.ly/3mtWtu9
У відповідності до плану роботи ХОІППО методистом НМЦ організації наукової роботи та моніторингових досліджень Шевчишеною Оксаною Володимирівною підготовлено навчально-методичний посібник «Резерви покращення якості психологічних сервісів у закладах загальної середньої освіти». На будь-якому етапі суспільного розвитку людина схильна відчувати проблеми, зумовлені взаємодією з іншими людьми, внутрішніми можливостями, які здатні сприяти чи перешкоджати соціальній адаптації особистості. Однак в умовах стрімких темпів цивілізаційного розвитку соціуму в багатьох людей знижується рівень адаптаційних можливостей, зростає кількість проблем, пов’язаних із психічним здоров’ям, посилюється наявність проблем, пов’язаних із професійним зростанням фахівців, загострюються конфлікти між дітьми та дорослими. Тому в період неспокою та економічної нестабільності посилюється потреба у психологічній підтримці особистості, в наданні їй допомоги у відновленні втрачених нею ціннісних орієнтирів та життєвих смислів. Психологи закладів загальної середньої освіти покликані надавати допомогу дітям та дорослим у кризові моменти їх життя. При чому, мова йде про кваліфіковану допомогу, що ґрунтується на наукових засадах та практичному досвіді, і має на меті сприяти повноцінному розвитку особистості. Відповідно, у посібнику наводяться результати відстеження якості психологічних сервісів закладів загальної середньої освіти, отриманих шляхом опитування педагогів. Результати соціологічного зрізу, в цілому, виступили запорукою виявлення та обґрунтування резервів покращення якості психологічних сервісів у закладах загальної середньої освіти. Зазначені питання висвітлені у пропонованому навчально-методичному посібнику, адресованому викладачам системи післядипломної педагогічної освіти, які мають відношення до викладання психологічних дисциплін, методистам системи післядипломної педагогічної освіти, які займаються моніторинговою діяльністю, а також методистам навчально-методичних центрів психологічної служби; психологам, які працюють в системі освіти; керівникам системи освіти всіх рівнів та працівникам регіональних центрів розвитку освіти; керівникам закладів загальної середньої освіти та їх заступникам.
Завершена робота науково-методичного семінару-тренінгу, який відбувався з 2 по 15 березня цього року на базі Кам’янець-Подільської спеціальної школи-інтернату (директор Мельник В,І,). Педагогічний колектив разом з доцентом кафедри педагогіки та психології ХОІППО Зазуліною Л.В. опановували «Педагогічні технології розвитку особистості школярів з особливими потребами».
24 червня 2015р. у НВК «Загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів, гімназія » № 5 м. Славути було проведено методичний ринг – колаж «Теоретико – технологічне забезпечення авторської моделі «Школи повного дня». Мета проведення – перевірка ступеня теоретичної готовності та практичної компетентності вчителів щодо концептуально – технологічної складової авторської моделі « Школи повного дня». В ньому взяли участь чотири творчі групи вчителів «Школярики», «Інтелектуали», « ЗОТ», «Навчаючи вчуся», які змагалися в 5 раундах. Авторитетне журі у складі Зазуліної Л.В., доцента кафедри педагогіки і психології, кандидата педагогічних наук, Дубіни Т.С. – завідувача ІМЦ, Сабінської В.В. і Зизи О.С. – методистів ІМЦ, Болкун Г.Л., директора НВК, підводили підсумки змагань команд у кожному раунді. Переможцем методичного рингу – колажу стала команда ЗОТ (координатор Ліскова С.В.). Усі учасники рингу отримали сертифікати.Методичний ринг – колаж показав високу науково – теоретичну, методичну підготовку, творчість, оригінальність ідей педагогів НВК.
Хмельницький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти та кафедра педагогіки і психології проводить регіональну науково-практичну конференцію «Розвиток професійної компетентності педагогів у контексті реалізації нового Державного стандарту базової та повної середньої освіти (Секція «Психолого-педагогічний супровід розвитку професійної компетентності педагога у контексті реалізації нового Державного стандарту базової та повної середньої освіти» у форматі інтернет-конференції )». До участі запрошуються завідувачі та методисти Р/ММК, керівники шкіл, вчителі, практичні психологи,науковці, викладачі та наукові співробітники ВНЗ та всі зацікавлені особи.